the friendly professionals
+31 (0)53-428 25 48
Nederlands Deutsch English Polski Francais Español Pусский
 
Bekijk het aanbod
Voorraad NL
Nu op twitter

Volop b2b mogelijkheden in #14% #bijtelling auto's. #Renault #Clio, #Peugeot #308, #Volvo #V40! pic.twitter.com/kTglKLBO6Q

     
Voorraad EU

Export

Export van auto’s vanuit Nederland

Als een nieuwe auto of een gebruikte in geval van import in Nederland op kenteken wordt gezet, dan moet er BPM afgedragen worden. Het was tot 2006 zo dat deze belasting in de staatskas terecht kwam en daar bleef. Dat is gelukkig veranderd. Auto's die een 1e tenaamstelling hebben vanaf 16 oktober 2006 komen in aanmerking voor teruggave van de zogenaamd rest BPM bij export, dit betreft een  gedeeltelijke teruggaaf van de betaalde BPM.

Wanneer krijg ik BPM terug?

Aan het verkrijgen van de teruggaaf BPM bij export zitten enkele voorwaarden.
De auto moet een 1e tenaamstelling hebben van 16 oktober 2006 of jonger. Auto’s met een  1e tenaamstelling van voor deze periode komen nooit in aanmerking. De auto moet geëxporteerd worden naar een EU land, Noorwegen, Liechtenstein of IJsland. Naar andere landen is geen BPM teruggave mogelijk. De auto moet in het buitenland worden geregistreerd, en deze registratie moet bij de douane overlegd worden ingeleverd. Hiervoor wordt een Duits tijdelijk kenteken soms ook geaccepteerd. Iedere auto moet in rijdbare staat moet worden geëxporteerd. Dit betekent dat de auto in het kentekenregister geen melding hebben van bestemd voor sloop, of een WOK melding. WOK=(Wacht Op Keuren, auto met schade, waarvan de politie het kenteken heeft ingenomen).

Hoe bereken ik de teruggave BPM bij export?

Hiervoor zijn op internet BPM export calculatoren te vinden. Daarmee bereken je de betaalde BPM van auto's die nieuw in Nederland verkocht zijn. Voor auto's die gebruikt ingevoerd zijn werkt dit niet. De reden hiervoor is dat die BPM bij export niet te berekenen is. Ook komt de werkelijk betaalde BPM dan niet overeen met wat op het kentekenbewijs staat. Neem hiervoor contact op met het RDW!

Waarom zou ik mijn auto exporteren?

Heel simpel: Nederlandse auto’s zijn voor het buitenland goedkoop als ze veel rest BPM hebben.
Aangezien de Nederlandse verkoper bij export binnen de EU de BPM terugkrijgt, telt hij dit op bij de prijs die een buitenlandse koper binnen de EU hem betaalt. Het totaal zou wel eens meer kunnen zijn dan de verkoper in Nederland ontvangt. Met een eigen vestiging in Duitsland kunnen wij de export van iedere auto snel en grondig afhandelen.

Interesse in de export van een auto met veel rest BPM? Neem contact met ons op!

>>Export

 
© 2018 Auto Beernink & de Bekker | Privacy | Disclaimer | Voorwaarden | Sitemap
Volg ons op: Volg Auto Beernink & de Bekker op LinkedInVolg Auto Beernink & de Bekker op Twitter