the friendly professionals
+31 (0)53-428 25 48
Nederlands Deutsch English Polski Francais Español Pусский
 
Bekijk het aanbod
Voorraad NL
Nu op twitter

Volop b2b mogelijkheden in #14% #bijtelling auto's. #Renault #Clio, #Peugeot #308, #Volvo #V40! pic.twitter.com/kTglKLBO6Q

     
Voorraad EU

Leeftijd

De leeftijd van een auto

In veel gevallen is de leeftijd van de auto belangrijk als het gaat om wetgeving en auto’s. Zo is het verplicht om een auto na zijn derde jaar na registratie een APK keuring te laten ondergaan.

Leeftijd van een auto en bijtelling

De leeftijd van een auto is ook belangrijk bij bijvoorbeeld bijtelling. Zo geldt een lage bijtelling (0%, 7%, 14% of 20% maar ook een ontheffing voor wegenbelasting voor bepaalde auto’s gedurende vijf jaar na eerste registratie. Voor mensen die een auto van de zaak rijden van minimaal 15 jaar oud geldt eveneens een aangepaste bijtelling. Deze mag worden berekend op basis van de taxatiewaarde van de auto, waarover de bijtelling dan wordt berekend. Deze bedraagt 35%.

Leeftijd van een auto en wegenbelasting

Auto’s van veertig jaar oud (voorheen vijfentwintig jaar oud) zijn eveneens vrijgesteld van het betalen van wegenbelasting.

Leeftijd van een auto en export

Als auto’s worden geëxporteerd dan is de leeftijd zeer relevant. Dit heeft de maken met de rest BPM. Een Nederlandse verkoper die een auto verkoopt aan een koper uit andere Europese landen kan de rest BPM terugkrijgen van de belastingdienst. De rest BPM is de BPM die nieuw op de auto van toepassing is, verminderd met een percentage dat groter wordt naarmate de auto ouder wordt. Dit geldt uitsluitend voor auto met een eerste registratie van na 15 oktober 2006, waardoor de leeftijd wederom een belangrijk gegeven is bij de handel in auto’s  

 

>>leeftijd van een auto

 
© 2018 Auto Beernink & de Bekker | Privacy | Disclaimer | Voorwaarden | Sitemap
Volg ons op: Volg Auto Beernink & de Bekker op LinkedInVolg Auto Beernink & de Bekker op Twitter